Login

Kies je voor mavo dan kom je de eerste twee schooljaren in een mavo/havo-klas. Zo heb je de tijd om te wennen en stimuleren we je om te laten zien wat je kan. Vanzelfsprekend begeleiden we jou hierbij en bieden we extra uitdaging of juist ondersteuning waar je dat nodig hebt. Daarna kun je naadloos doorstromen naar de havo als in de onderbouw blijkt dat dit beter bij jou past. Onze mavo-opleiding bereidt voor op een mbo-opleiding en sluit ook goed aan op de havo. We werken onder andere samen met het Alfa-college (mbo). Dit geeft jou de mogelijkheid om opleidingen binnen het mbo te verkennen en na het behalen van je diploma een goede vervolgkeuze te maken. 

Als school willen we bijdragen aan jouw ontwikkeling tot een persoon die:
Zelfstandig overwogen keuzes kan maken en hier ook voor staat.
Interesse heeft voor actuele ontwikkelingen in de samenleving.
Niet alleen goed om zichzelf denkt maar ook oog heeft voor anderen.
Welk niveau past bij jou

Het brugklasgebouw

De brugklasleerlingen van mavo, havo en vwo volgen al hun lessen in een eigen gebouw, met een eigen ingang, schoolplein en aula. Heel handig, want zo heb je straks snel overzicht waar je welke les volgt en leer je ook nog eens in korte tijd als je docenten goed kennen. Pauze houden doe je gezellig met je klasgenoten in de aula of buiten op het schoolplein.

Eigen plek

Hoe ziet je lesrooster eruit?

Op je rooster staan een aantal belangrijke dingen zoals je klas, de vakken, van wie en waar je les hebt. Huiswerk bekijken of extra lesmateriaal opvragen: het kan allemaal met de Elektronische Leer Omgeving binnen SOMtoday (ELO). Op het leerlingenportaal staan je cijfers, rooster en je absentie. Vanaf de brugklas kun je voor een deel zelf je lesrooster samenstellen. Je maakt een keuze uit ‘flexuren’ die naast de gezamenlijke lessen worden aangeboden. Tijdens flexuren kun je extra ondersteuning krijgen in vakken die je lastig vindt, maar je kan ook kiezen voor vakken waarin je je juist verder wilt verdiepen.

"Ik heb al veel nieuwe vriendinnen gemaakt op school."
"Mijn mentor is eigenlijk net een coach, ze denkt met mij mee en helpt waar het nodig is. "
"Op school krijg ik de ruimte om zelf ook met ideeën te komen."
Ontwikkel je talent

Internationalisering

Samen met een middelbare school uit Orte, Italië organiseert onze school een uitwisseling voor leerlingen voor mavo-3. Door de uitwisseling maak je kennis met Italië, de cultuur, de onderwijsstructuur, de verschillen en de overeenkomsten tussen leerlingen, gezinnen en het leven van alledag. Naast Italië worden ook andere landen in Europa en daarbuiten onder de loep genomen.

Wie is je mentor

Wist je trouwens dat:

… we een Gezonde School zijn die gezond en veilig leren en werken belangrijk vindt?
... elke nieuwe brugklasleerling werkt met een eigen device?
... we het schooljaar beginnen met een supergezellig schoolkamp, wel 3 dagen lang?
... we een eigen, ultramodern Science lab hebben?
... lessen Engels grotendeels in het Engels gegeven worden?
... je ook kan kiezen voor Cambridge English

Niet alleen maar les

Vragen & informatie mavo

Voor vragen en informatie kunt u terecht bij:
Marc van der Veen, coordinator onderbouw
E-mailadres:steljevraag@wolfsbos.nl

Veel gestelde vragen

Elke leerling heeft een eigen mentor. Dit is ook gelijk het contactpersoon voor ouders/verzorgers. Mochten er speciale behoeftes zijn dan kan een leerling en/of ouder/verzorger dit kenbaar maken aan de mentor. Samen bekijken zij dan wat voor hulp er geboden kan worden. Zo heeft de school een zorgadviesteam om juist die leerlingen te begeleiden die dat nodig hebben.

Elke leerling heeft een eigen mentor. Dit is ook gelijk het contactpersoon voor ouders/verzorgers. Mochten er speciale behoeftes zijn dan kan een leerling en/of ouder/verzorger dit kenbaar maken aan de mentor. Samen bekijken zij dan wat voor hulp er geboden kan worden. Zo heeft de school een zorgadviesteam om juist die leerlingen te begeleiden die dat nodig hebben.

Elke leerling heeft een eigen mentor. Dit is ook gelijk het contactpersoon voor ouders/verzorgers. Mochten er speciale behoeftes zijn dan kan een leerling en/of ouder/verzorger dit kenbaar maken aan de mentor. Samen bekijken zij dan wat voor hulp er geboden kan worden. Zo heeft de school een zorgadviesteam om juist die leerlingen te begeleiden die dat nodig hebben.

Elke leerling heeft een eigen mentor. Dit is ook gelijk het contactpersoon voor ouders/verzorgers. Mochten er speciale behoeftes zijn dan kan een leerling en/of ouder/verzorger dit kenbaar maken aan de mentor. Samen bekijken zij dan wat voor hulp er geboden kan worden. Zo heeft de school een zorgadviesteam om juist die leerlingen te begeleiden die dat nodig hebben.

Elke leerling heeft een eigen mentor. Dit is ook gelijk het contactpersoon voor ouders/verzorgers. Mochten er speciale behoeftes zijn dan kan een leerling en/of ouder/verzorger dit kenbaar maken aan de mentor. Samen bekijken zij dan wat voor hulp er geboden kan worden. Zo heeft de school een zorgadviesteam om juist die leerlingen te begeleiden die dat nodig hebben.